Friday, February 15, 2008

Kajian TV3: 62 peratus tidak setuju kempen pilihan raya 13 hari

Kajian TV3 dalam Buletin Utama semalam bertajuk 'Tempoh 13 hari berkempen yang diumumkan SPR memadai' mendapat respon di luar jangka daripada para penonton yang mana 62 peratus daripadanya jelas tidak bersetuju dengan kempen pendek tersebut.

Keputusan tersebut telah disiarkan secara ringkas di ruang berita kecil di bahagian bawah pentas 'tempat' pemberita TV3 membaca berita.

Menurut KLpos.com keputusan itu tidak disiarkan secara penuh malah tidak diumumkan oleh pembaca berita berbanding bancian sebelum ini yang mana akan membacakan keputusan dan memaparkan grafnya sekali.

Difahamkan purata jumlah penonton TV3 di antara 2.2 juta hingga 2.5 juta.

Pada 10 Ogos lalu PAS juga dilaporkan 'menang' dan mendapat sokongan penonton Buletin Utama apabila sejumlah 60 peratus tidak bersetuju bahawa 'hasrat PAS tawan 40 kerusi parlimen merupakan angan-angan mat jenin'.

Ungkapan 'angan-angan mat jenin' ini berdasarkan kenyataan Naib Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin yang sebelum ini mengkritik hasrat PAS tersebut.

Difahamkan kajian tersebut mendapat reaksi yang membimbangkan daripada kalangan sesetengah pemimpin Umno dalam menghadapi pilihan raya umum Mac ini.

0 comments:

 
Pilihan Raya Umum ke 12. Design by Wpthemedesigner. Converted To Blogger Template By Anshul Tested by Blogger Templates.